Jak zachęcić do zakupu Twojego mieszkania – cz.1. „Magia wnętrz”

1. Zaparz kawę, pokrój chleb…i rozkrój cytrynę

Dowiedziono, że zapach kawy, świeżego pieczywa budzi w nas skojarzenia z ciepłem domowego ogniska. Rozkład mieszkania, jego metraż, rozkład pomieszczeń, czy przedstawiane projekty będą wydawały się atrakcyjniejsze, jeśli potencjalny kupiec podświadomie poczuje się u nas już jak w domu. Dobrze sprawdzi się też zapach cytrusów, a szczególnie pomarańczy, których esencje rozpylane są nawet na lotniskach, aby wzbudzić w podróżnych skojarzenia związane z wakacjami. Wszyscy kochają wakacje! 😉

2. Pomaluj sufity

Bez względu na to jak zaprojektowano architektoniczny rozkład pomieszczeń w Twoim mieszkaniu (który wpływa na ich atrakcyjność), oraz ich konstrukcję (słupy, skosy, wnęki) musisz zwrócić uwagę na efekt świeżości i czystości, jaki dają śnieżnobiałe sufity.
Koszt inwestycji w odświeżenie mieszkania, czy domu, który chcesz sprzedać to rząd kilkudziesięciu – kilkuset złotych, a w oczach odbiorców jego wartość podnosi już w tysiącach. Koniecznie sprawdź, czy nigdzie nie ma zacieków – szczególnie w rogach pokoi, w składówkach, komórkach, oraz za większymi i rzadko odstawianymi szafami – wilgoć lubi się za nimi kryć. Jej usunięcie nie jest pracochłonne, ale sam problem odstrasza potencjalnych nabywców.

3. Posprzątaj nieidealnie

Rozłożona na blacie w salonie książka przywodzi na myśl skojarzenie z oczytanymi ludźmi, a przyczepione na lodówkę rysunki dzieci budują obraz szczęścia rodzinnego, który może przemówić do młodych małżeństw i par. Kiedy za czasów studenckich wynajmowałam mieszkanie u pewnego pana, który okazał się być znanym krakowskim architektem, do decyzji o wynajmie przekonały mnie powieszone w antyramach projekty techniczne budynków, które zaprojektował w czasie swojej kariery – w dodatku akurat nad czymś pracował, na komputerze zauważyłam włączoną wizualizację nowego projektu i niedbale powieszone przy biurku szkice. To było dla mnie jak wejście na backstage na koncercie ulubionej gwiazdy rocka i tak silnie wprasowało się w moją wizję kariery, że decyzja o zamieszkaniu tutaj była już naturalna i nie do odwołania. ☺ Zastanów się, jaką historię opowiadają gościom Twoje wnętrza. Co można pomyśleć po wejściu do Twojego mieszkania/domu? Czy widać w nim życie, czy jest nieskazitelnie i bezdusznie jak w katalogu sklepów meblowych?

4. Przewietrz mieszkanie

O ile zapachy towarzyszące rozpływającym się po kuchni aromatom kawy, cytrusów, czy pieczywa mogą kusić nabywców, to wspomnienie obiadu, czy środków do czyszczenia już niekoniecznie. Żadne architektoniczne atuty, ani najlepsze projektowe rozwiązania nie zostaną wzięte pod uwagę, jeśli w mieszkaniu nie będzie po prostu miło. Zadbaj o to, aby wnętrza Twojej posesji były przewietrzone, ale ciepłe. Pamiętaj o tym szczególnie zimą, kiedy należy przypilnować tego, aby nie wychłodzić mieszkania – jednocześnie nie może być w nim duszno. Nikt nie zdecyduje się na mieszkanie w igloo, ani w piekarniku, a klientom trudniej będzie wyjaśnić, że ogrzewanie w budynku jest naprawdę ok i nie wiąże się z wielkimi kosztami. Zadbaj też o wygląd okolic okien, ale szerzej opiszę to w następnej części. ☺